Lightkeepers

Lightkeepers

Nov 30th 2019 – Feb 2nd 2020

Vernissage Nov 30th at 2 pm

The roots of neon are embedded in commercial signage, a garish statement associated with capitalism and the underbelly of city nightlife.

The last exhibition of the year, Lightkeepers, is showing glass works where light is an important ingredient. The artists participating are Sarah Blood (uk/us), Laurent Fort (fr/us), Anna Mlasowsky (de/us), Kamila Mróz (pl), Nathaniel Rackowe (uk) and Lily Reeves/Krista Davis (us/ca).

For this exhibition Sarah Blood has invited a group of artists to be exhibited together with her. In selecting work for the exhibition, she primarily looked for artists who work with light in interesting ways. Whether working with neon, fluorescents or projection the work featured in Lightkeepers pushes the medium conceptually and/or technically, with a poetic way of working with light, as material for artistic expression rather than as spectacle.

The work of Sarah Blood is a response to the poetics of living. Concerned with light and phenomenology, she plays with the tension between materials, forms or objects. Lily Reeves and Krista Davis aka The Paradise Boys create video-sculptures that act as portals to propose what was, what could be, and what may yet be undiscovered. Influenced by Modernism Nathaniel Rackowe uses mass-produced construction materials at the same time as he is bringing the atmosphere of daylight fading into night into the gallery space. Kamila Mróz has a more organic and sculptural approach to neon referencing creatures and the biological world. For Laurent Fort wellness and contemplation, emotion and sensation are his main goals when creating unique pieces of light to be connected with nature and ourselves. In Anna Mlasowskys work neon and text are synonymous. Her interest in temporary situations and processes stems from her experience of feeling like a foreigner all her adult life.

___________________

Lightkeepers

30. nov 2019 – 2. feb 2020

Åpning 30. nov kl. 14:00

Neonlyset har sine røtter godt befestet i kommersiell skilting, og kan være et glorete statement assosiert med kapitalisme og byens underverden og natteliv.

Årets siste utstilling, Lightkeepers, viser glassarbeider hvor lys er en viktig ingrediens.  Kunstnerne som deltar er Sarah Blood (uk/us), Laurent Fort (fr/us), Anna Mlasowsky (de/us), Kamila Mróz (pl), Nathaniel Rackowe (uk) og Lily Reeves/Krista Davis (us/ca).

Til utstillingen har Sarah Blood invitert med seg et knippe kunstnere. I valget av desse har Blood hovedsakelig sett etter kunstnere som arbeider med lys på interessante måter. Enten de jobber med neon, lysrør eller projeksjoner så utfordrer verkene i Lightkeepers mediet konseptuelt og/eller teknisk, med en poetisk måte å arbeide med lys på, som et materiale for kunstnerisk uttrykk snarere enn et objekt som skal vekke oppsikt.

Arbeidene til Sarah Blood er et svar til det poetiske ved livet. Med fokus på lys og fenomenologi, leker hun seg med spenningen mellom ulike materialer, former og objekt.   Lily Reeves og Krista Davis aka The Paradise Boys lager videoskulpturer som fungerer som portaler som kan antyde hva som har vært, hva som kan være og hva som fortsatt kan være uoppdaget. Inspirert av modernismens formspråk tar Nathaniel Rackowe i bruk masseproduserte bygningsmaterialer samtidig som han bringer atmosfæren av tomme gater ved daggry inn i gallerirommet, mens Kamila Mróz har en mer organisk og skulpturell tilnærming til neon, hvor hun refererer til ulike skapninger og den biologiske verden.  For Laurent Fort er velvære og fordypelse, følelser og opplevelser hans viktigste mål for å skape unike lysverk som kan kobles til naturen og oss selv. Hos Anna Mlasowsky blir tekst og neon synonymer. Hennes interesse i temporære situasjoner og prosesser stammer fra egne opplevelser av å ha følt seg som en fremmed i hele sitt voksne liv.

 
Lightkeepers | S12 Open Access Studio and Gallery